Betingelser

For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, så har vi laget noen enkle retningslinjer for gjennomføring av bestillinger via, mail eller telefon.

ÅPNINGSTIDER
Vi leverer catering alle dager i uken (man-søn).

Bæivi AS holder i utgangspunktet stengt helligdager.

MINIMUMSANTALL
Se vår meny for minimumsbestillinger av hver enkelt varegruppe.

LEIE AV PERSONELL
Timer for kokk, servitører og hovmester regnes fra avreise fra vårt kjøkken. Minimum arbeidstid er 2 timer.

  • Leie av kokk:                                      kr 495,- pr time
  • Leie av hovmester:                           kr 495,- pr time
  • Leie av servitør:                                 kr 425,- pr time

BESTILLING, ENDRING OG FRISTER
Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger/forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 48 timer så bes kjøper kontakte Bæivi AS på nytt.

Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig.

AVBESTILLINGSFRISTER

  • For mindre ordre, 24 timer før leveranse.
  • For større ordrer, 96 timer før leveranse.

Ved avbestilling på aktuell leveringsdag faktureres 100 % av totalbeløpet.

PRISER OG MVA
Alle priser på nettsiden er inklusive 15 % MVA og eksklusive levering. Denne økes automatisk til 25 % MVA ved bestilling av personell og/eller utleieutstyr.

LEVERINGSKOSTNADER

  • Levering hverdager 08.00-16.00.    kr 150,-
  • Leveringer utenom dette                   kr 250,-

HENTING AV BESTILLING
Det er mulig å hente bestillinger hos Bæivi AS

Bæivi AS
Meridiangata 8
9600 Hammerfest

PRAKTISKE FORHOLD VED LEVERANSE

  • Kald mat kommer ferdig anrettet på fat som kjøper beholder og varm mat kommer i aluminiumsformer pakket i én eller flere isoporkasser. Disse holder maten varm i minst tre timer etter leveranse.
  • Engangs emballasje- og aluminiumsfat trenger ikke å returneres og kan kastes etter bruk
  • Isoporkasser returnere kassene til Bæivi AS innen 3 dager fra leveringsdato. Kasser som ikke blir levert innen 3 dager, vil bli fakturert, kr 200,00 pr stk.
  • Brød til buffetmenyer kommer helt og må skjæres opp. Dette for at brødet skal holde seg friskt frem til servering. Kan kuttes opp på forespørsel. Hvor det er naturlig å ha oppskåret børd vil dette bli levert.
  • Det er kjøpers ansvar å kontrollere at leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen. Ved avvik kontaktes Bæivi AS umiddelbart på tel.47488619. Dette for at vi skal kunne behandle avviket fortest mulig.

 

RETUR
Informasjon om retur må avtales før leveransen er effektuert. Ekstra utkjøring utover det som er avtalt på forhånd, samt manglende og/eller skadet utstyr tilkommer sluttfaktura.

RETUR ÅPNINGSTIDER:

  • Mandag-fredag 08:00–16:00

Kan avtales andre tidspunkt også.

LEVERINGSTID OG FORSINKELSER
Vi leverer bestillingen innen avtalt leveringstid. Ved behov kan vi levere opp til én time tidligere. Ved forsinkelser kan kjøper kreve avslag:

  • 45 min til 1 time forsinket -10 % på totalbeløpet
  • Utover en time forsinket -20 %. på totalbeløpet

Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, vanskelige værforhold eller feilaktig/manglende leveringsadresse, telefonnummer etc. ansees som Force majeure og avslag kan ikke kreves.

BETALING
Betaling skjer med faktura. Vi fakturerer fortløpende etter at leveringen er fullført. En korrekt fakturaadresse med evt. referansenummer, kostnadssted eller annen merking må være avklart før leveringen har funnet sted. Vi opererer med 10 dagers betalingsfrist med mindre annet er avtalt.

Fakturagebyr: kr 75,-